• Ja són més de 5.200 els usuaris amb l’aplicació descarregada al seu dispositiu mòbil, que poden triar entre una oferta de més de 100 establiments adherits.
  • Durant els sis primers mesos de funcionament de l’aplicació, les vendes a través de Garrotxa Approp han arribat als 553.571,10 euros

Arran de la crisi generada per la Covid-19, un gran acord entre associacions empresarials i l’administració pública va permetre el llançament de Garrotxa Approp, una aplicació mòbil pensada per fomentar el consum local al territori a través de dues funcionalitats bàsiques. Primer, amb la fidelització del consum local gràcies al retorn del 5% de totes les compres fetes en aquests establiments en forma de diners digitals per gastar en els mateixos establiments en despeses futures. Segon, l’aportació d’obsequis als treballadors per part de diverses empreses de la comarca en forma de vals de descompte pels comerços, restaurants, allotjaments i activitats adherides a l’aplicació.

El balanç dels sis primers mesos de funcionament de Garrotxa Approp és molt positiu, tant per part dels usuaris, com dels comerciants. En aquests primers mesos ja són més de 5.200 els usuaris que tenen l’aplicació descarregada als seus dispositius, i són més d’un centenar els establiments d’Olot i la Garrotxa que s’han adherit al projecte. Unes xifres que han permès arribar a un total de 9.559 vendes i amb un import de 553.571,10 euros de despesa realitzada en el comerç de proximitat.

Durant aquest semestre s’han registrat un total de 9.559 vendes a través de l’app i s’observa que el divendres és el dia que els usuaris del Garrotxa Approp utilitzen més l’aplicació en les seves compres. La despesa mitjana que es registra és de 57,86€

A més de la seva funcionalitat per realitzar compres al comerç local, Garrotxa Approp vol ser també una eina per vehicular campanyes amb el mateix objectiu impulsades per municipis de la Garrotxa. N’és el cas l’actual campanya Olot + 50, promoguda per l’Ajuntament d’Olot i que té com a finalitat reactivar l’activitat comercial i d’hostaleria de la ciutat.

Des de l’inici de l’Olot +50, s’ha generat un increment del nombre mitjà de vendes diàries que ha passat d’una forquilla d’entre 20-30 a estabilitzar-se prop de les 140. A nivell de despesa, ja s’ha arribat als gairebé 190.000 € d’impacte i s’han lliurat més de 1.100 vals de 50€.

Tot i tractar-se d’un projecte incentivat per la crisi econòmica generada per la Covid-19, ha generat una oportunitat única per a la col·laboració entre sectors econòmics i entre el sector públic i privat. Així, s’ha promocionat l’economia local des d’un enfocament col·laboratiu.

Sis mesos després del seu inici, Garrotxa Approp segueix evolucionant i innovant per consolidar-se com una eina de foment i promoció de l’economia local que permet fixar la despesa i estabilitzar el seu sector comercial i de serveis a la comarca.

Les empreses interessades en formar part del projecte i aprofitar les sinergies que aquesta app genera, tenen a la seva disposició el web www.garrotxaapprop.cat, on poden trobar tota la informació i condicions per afegir-se a aquesta iniciativa. Per estar al corrent de les novetats relacionades amb l’app només cal seguir el seu perfil d’Instagram @garrotxa.approp