El president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Pere Vila i el president de Turisme Garrotxa, Eduard Llorà, han formalitzat aquesta tarda al Consell Comarcal de la Garrotxa l’acord entre ambdues institucions per a impulsar la comercialització de les empreses turístiques garrotxines adherides al Servei d’Innovació i Producte de Turisme Garrotxa.

Actualment, el Servei d’Innovació i Producte ofereix acompanyament tècnic i assessorament a més de 40 empreses de la comarca. Aquest acompanyament va principalment dirigit a l’adopció, per part de les empreses, de mesures de sostenibilitat que els hi permetin acreditar-se amb la Carta Europea del Turisme Sostenible (CETS). A més, les empreses incloses en el Servei d’Innovació i Productes treballen amb els professionals de Turisme Garrotxa per millorar en l’especialització i diferenciació dels productes que ofereixen. Una especialització basada en la natura, la gastronomia i en les reunions i esdeveniments de petit format.

L’acord signat avui permetrà que aquestes empreses de la comarca puguin accedir, amb avantatges competitius, a un dels clubs de màrqueting de producte gestionats pel Patronat de Turisme Costa Brava Girona. Mitjançant aquests clubs, que tenen caràcter públic-privat, es creen els plans d’acció i els objectius anuals que el Patronat estableix per a cada producte (golf; salut i benestar; natura i turisme actiu; Costa Brava Girona Convention Bureau; ruta del vi DO Empordà; enogastronomia; cultura i identitat; unique-premium i turisme esportiu).

Per adquirir la condició de membre d’aquests clubs de màrqueting de producte, les empreses i institucions han de satisfer una quota anual establerta per les diferents assemblees dels clubs, per tal de col·laborar en el funcionament i manteniment del mateix. A partir de la signatura d’aquest acord, les empreses turístiques garrotxines que participin al Servei d’Innovació i Producte de Turisme Garrotxa podran participar d’un determinat club de producte del Patronat de Turisme Costa Brava Girona en condicions molt més avantatjoses que ho podien fer fins el moment. En el cas que l’empresa interessada volgués participar en més d’un dels clubs del Patronat, l’acord també inclou descomptes en els pagaments de les quotes establertes per cada club. Algun dels beneficis de formar part dels clubs de producte són: participació en l’elaboració d’un pla d’accions conjunt entre els membres del club i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, rebre suport a la comercialització a través dels workshops i contactes amb operadors turístics i agències receptives, assessorament en la creació de producte turístic i presència en els materials promocionals del club, entre altres.

L’objectiu d’aquest acord és millorar la especialització de les empreses de la comarca, potenciant així la seva internacionalització i reforçar els vincles entre Turisme Garrotxa i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, afavorint el posicionament de la comarca de la Garrotxa com a territori turístic de qualitat.

L’acte de signatura d’aquesta acord és el marc que posa el punt i final a la commemoració dels 20 anys de creació de Turisme Garrotxa. Segons el president de l’associació, Eduard Llorà, el 2017 ha estat un bony any pel turisme a la Garrotxa, amb un increment estimat del 9% de visitants i una mitjana d’ocupació superior a la de 2016, amb 200.000 visitants atesos. Llorà també ha destacat la consolidació del model turístic públic-privat de la Garrotxa fent de la comarca una destinació de turisme sostenible. Un exemple és l’acord signat avui, fruit de l’esforç que estant fent les empreses turístiques garrotxines en la innovació, acreditant-se amb la CETS. La Garrotxa és l’única destinació de l’estat Espanyol que té dues agències acreditades amb la CETS. De cara al 2018, Turisme Garrotxa continuarà desenvolupant la comarca com a destinació turística sostenible i adaptada a les necessitats de tots els visitants.

Per la seva part, el president de la Diputació de Girona i del Patronat de Turisme Costa Brava Girona, Pere Vila, ha posat en valor la feina duta a terme per Turisme Garrotxa durant aquests 20 anys, destacant la Garrotxa com a comarca de referència en l’àmbit turístic, sobretot en temes relacionats amb la implantació de la Carta Europea de Turisme Sostenible. Ambdós presidents han coincidit en que una planificació turística ordenada, que afavoreixi un creixement sostenible, és de vital importància per mantenir la qualitat de l’oferta i afavorir la desestacionalitat.