Select Page

Web Turisme GarrotxaTurisme Garrotxa acaba de posar en marxa la nova pàgina web del sector turístic de la comarca. Amb la voluntat de renovar el disseny i adaptar-lo a tots els dispositius, www.turismegarrotxa.com ofereix tota mena de continguts sobre els principals atractius de la comarca i, com a principal novetat, un motor de reserves. Així, des d’aquest site ja es pot reservar una estada a la comarca en els establiments associats a Turisme Garrotxa i contractar algunes de les experiències que s’hi ofereixen: paquets turístics especialitzats en una temàtica (com, per exemple, La descoberta del volcans, Una terra d’art, Savoir faire o El gust de la terra), que es van començar a comercialitzar ara fa precisament un any. Tot i que està dirigit a l’usuari final, el web també incorpora un apartat per als professionals del sector i un accés restringit als socis de Turisme Garrotxa. La presentació, que ha tingut lloc aquest dimarts 25 de març al Consell Comarcal de la Garrotxa, ha anat a càrrec del president de Turisme Garrotxa, Eduard Llorà, la gerent Turina Serra, Pere Ponsatí de l’empresa Interactiu Comunicació Digital i ha comptat amb la intervenció Monserrat Peñarroya, directora de Quadrant Alfa i de l’Institut Internacional d’Investigació de la Societat de la Informació i del Coneixement.

La nova pàgina web (amb tot el contingut en català, castellà, anglès i francès) té una secció dedicada a les xarxes socials perquè tot el contingut es pugui compartir i també crear mentre es participa d’una estada única a la Garrotxa. Turisme Garrotxa vol aconseguir així una major interacció i bidireccionalitat amb els visitants a través de Facebook, Twitter, Instagram i Youtube fent-los prescriptors del territori i aconseguir que repeteixin la seva estada a la comarca. La gerent de Turisme Garrotxa, Turina Serra, ha explicat que “hem volgut posar al dia la pàgina web amb un disseny més actual i amb una navegació molt intuïtiva perquè tothom trobi fàcilment la informació de la comarca que li interessi”. Serra ha subratllat “la importància en un moment com l’actual d’estar ben posicionats, ser actius a les xarxes socials i aconseguir que els visitants comparteixin la seva experiència a la nostra comarca”.

L’anterior web de Turisme Garrotxa, que es va estrenar l’any 2007, ha registrat un creixement constant d’usuaris: només durant l’últim any ha registrat 240.000 accessos. L’Estat Espanyol, seguit de França, el Regne Unit i Alemanya són els països de procedència de les persones que han consultat el web des del mes de desembre de 2012 al desembre de 2013. En aquest període, les visites a través del mòbil han augmentat en un 85% i el creixement experimentat per l’ús de tablets, un 116%. Segons el president de Turisme Garrotxa, Eduard Llorà, el nostre objectiu és “atraure nous visitants, fidelitzar els que ja tenim i aconseguir que allarguin la seva estada a la comarca”. Per aquest motiu, segons Llorà “posem en marxa un web de primer nivell per a un territori de primera”.

Amb aquesta actuació, Turisme Garrotxa consolida a les xarxes l’aposta per un model turístic de qualitat que, a partir de la suma d’esforços entre el sector públic i privat, treballa en la promoció d’un desenvolupament sostenible arrelat al territori.