En aquests moments complexos i incerts per a les destinacions i per a les empreses turístiques arran de la situació generada per la crisi sanitària de la COVID-19, Turisme Garrotxa ha creat la campanya “La Garrotxa en pausa”. La campanya té com a objectiu evocar els paisatges de la Garrotxa perquè aquests continuïn estant presents a l’imaginari col·lectiu. Així, s’ha elaborat un vídeo amb imatges evocadores de la Garrotxa i amb el missatge que, malgrat que el sector turístic ara es troba “en pausa”, aquest no deixa de preparar-se per tornar a acollir clients quan la situació ho permeti.

La campanya es difondrà a través de http://ca.turismegarrotxa.com/lagarrotxatespera/ i dels perfils de l’entitat a les diferents xarxes socials (Facebook: @garrotxa / Instagram, Twitter i Youtube: @turismegarrotxa), amb les etiquetes #quedatacasa #lagarrotxatespera #garrotxa i #lagarrotxatotlany. Juntament amb el vídeo, continuarem fent difusió de diferents propostes per passar millor el confinament, com hem estat fent des del principi d’aquest episodi.

La campanya tindrà una segona part, amb un nou vídeo, que compartirà amb el primer l’objectiu de transmetre la reobertura progressiva de les empreses turístiques, si bé en aquest cas tindrà un missatge molt més centrat en convidar a tornar a venir a la Garrotxa, i a gaudir-la per passar les vacances.

Paral·lelament, Turisme Garrotxa i el sector turístic de la comarca treballen en dissenyar una estratègia de reposicionament de la Garrotxa, mitjançant un procés de co-ideació sota els criteris de la Carta Europea de Turisme Sostenible, que al llarg dels darrers 19 anys ha estat el marc de referència per al disseny de les estratègies de desenvolupament turístic de la Garrotxa.

A l’inici de la crisi, Turisme Garrotxa va adaptar la pàgina principal del web amb una imatge evocant tranquil·litat i acompanyada pel claim “La Garrotxa t’espera” #quedatacasa convidant als visitants que és moment de quedar-se a casa i que la Garrotxa els esperarà quan sigui el moment.

Des de l’associació també es s’han habilitat diferents seccions al web amb nombrosa documentació d’interès sobre mesures sanitàries i econòmiques que han establert les administracions, i un apartat específic sobre càpsules formatives d’interès per al sector. Turisme Garrotxa manté el contacte amb l’Agència Catalana de Turisme i el Patronat de Turisme Costa Brava Girona, amb qui coordinem diferents accions de promoció i màrqueting per dur-les a terme un cop es normalitzi la situació.