L’habitatge, l’atenció a les persones grans, el transport als serveis rurals i el relleu de les juntes dels Casals van centrar la sessió del plenari del Consell Consultiu de la Gent Gran, que es va celebrar aquest dimecres a la seu del Consell Comarcal de la Garrotxa

La sessió de l’òrgan consultiu va comptar també amb la presència d’Albert Danés, president del Consell Comarcal de la Garrotxa, Imma Muñoz, regidora d’Acció Social, Cooperació i Salut de l’Ajuntament d’Olot i Maria Vidal, consellera comarcal de Benestar Social del Consell Comarcal de la Garrotxa.

 El Consell Comarcal de la Garrotxa va acollir aquest dimecres una nova sessió plenària del Consell Consultiu de la Gent Gran que va comptar amb la participació de Pedro Cano, director general de la Gent Gran del Departament de Drets Socials i Inclusió de la Generalitat de Catalunya. La trobada va permetre als representants dels casals i les entitats de la comarca exposar directament les seves necessitats i conèixer les línies de treball del Govern en aquest àmbit.

La sessió va comptar amb la participació del president del Consell Comarcal, Albert Danés; la vicepresidenta quarta i consellera comarcal de Benestar Social, Maria Vidal; la diputada i regidora d’Acció Social, Cooperació i Salut de l’Ajuntament d’Olot, Imma Muñoz, i el representant del Consell Consultiu, Manuel Álvarez, juntament amb membres de la Taula de Representants, dels casals i les entitats, i de l’equip tècnic.

Manuel Álvarez, representant del Consell Consultiu de la Gent Gran de la Garrotxa i de les comarques gironines va exposar les principals demandes recollides. Entre aquestes, la necessitat d’adequar els requisits i els terminis dels ajuts de rehabilitació d’habitatges a la realitat de les persones grans, millorar la formació i l’estabilitat del personal de les residències i els centres de dia, i donar resposta a les necessitats de transport als serveis d’atenció en l’àmbit rural. També es van plantejar les llistes d’espera i la manca de personal sanitari, així com les dificultats dels casals per trobar relleu a les juntes.

Durant la seva intervenció, Pedro Cano va explicar les línies de treball de la Generalitat per abordar l’envelliment des de diferents àmbits, amb atenció als drets, l’autonomia i la participació social de les persones grans. Va fer referència a l’estratègia per una societat longeva i una vida plena i va expressar la voluntat de reforçar la relació amb els consells consultius locals i comarcals.

En resposta a les qüestions plantejades, el director general va informar que s’està elaborant un nou concurs públic per al transport adaptat als serveis d’atenció a les persones grans en l’àmbit rural (SAIAR) i va recollir les observacions sobre les dificultats d’accés als ajuts d’habitatge. El torn obert també va permetre abordar l’atenció a la dependència, el suport per fer gestions digitals de salut i l’avaluació dels recursos destinats a les persones grans.

La consellera Maria Vidal va remarcar la necessitat de reconèixer les capacitats i els drets de les persones grans i de combatre els estereotips negatius associats a la vellesa, també en la publicitat i els mitjans de comunicació.

La sessió va oferir un espai d’interlocució directa entre els representants de la gent gran de la Garrotxa i la Generalitat, amb demandes concretes sobre els serveis i les condicions que afecten la seva vida quotidiana i que va ser valorat de forma molt positiva per tothom.

 

El Consell Consultiu de la Gent Gran de la Garrotxa

El Consell Consultiu de la Gent Gran de la Garrotxa és un òrgan de participació i consulta del Consell Comarcal de la Garrotxa format per les associacions de gent gran de la comarca amb l’objectiu de coordinar actuacions i iniciatives conjuntes sobre gent gran que es realitzin a la comarca per tal de millorar el benestar i la qualitat de vida d’aquest col·lectiu.

Els objectius del Consell Consultiu de la Gent Gran de la Garrotxa són:

  • Fer de canal de comunicació entre el Consell Comarcal i casals de gent gran de la comarca.
  • Fomentar espais de relació i trobada entre els diferents casals i gent gran de la comarca.
  • Generar espais de consulta i participació en temes que afecten directament a la gent gran de la comarca.
  • Detectar noves necessitats en aquest àmbit.

 

El Consell Consultiu de la Gent Gran de la Garrotxa organitza anualment diverses activitats:

  • Reunions periòdiques entre casals i associacions de la gent gran de la comarca i l’administració pública per tractar temes d’interès de la gent gran de la Garrotxa
  • Dinar de jubilats i jubilades de la gent gran de la Garrotxa. Un acte lúdic que vol reforçar els llaços i relació entre les persones de la comarca
  • Sortides conjuntes a la comarca per conèixer la comarca i gaudir conjuntament d’un dia lúdic i educatiu

 

Més informació: Conselll Consultiu de la Gent Gran Garrotxa correu electrònic