Select Page

El pilot, emmarcat en el Laboratori SmartCatalonia, ha comptat amb el suport d’entitats referents del territori

La Garrotxa ha finalitzat la prova pilot VOLTA amb l’objectiu de millorar la logística i promoure el consum local a la comarca. La plataforma dóna servei als consumidors que busquen productes de proximitat i de qualitat i, a la vegada, aconsegueix beneficis per als productors, ja que els permet augmentar les vendes i reduir els costos logístics.

El projecte VOLTA, basat en una logística circular compartida i la definició dels establiments com a punts de recollida, ha obtingut un consum de béns més responsable i respectuós amb el medi ambient. Durant els sis mesos de durada, la prova pilot ha comptat amb 7 punts de recollida i un catàleg de 30 productes de carn i xarcuteria, làctics i ous, rebost, fruita i verdura. El pilot, també ha servit per provar en un entorn real, el software dissenyat per l’empresa Maccion, guanyadora del Premi especial SmartCatalonia Challenge 2020, tant la part de marketplace com el mòdul de logística compartida entre productors.

Malgrat que no s’ha obtingut la resposta prevista per part del consumidor final, les entitats col·laboradores han valorat positivament la prova pilot, ja que a més del valor afegit d’innovació pel territori, la prova ha demostrat una bona coordinació publicoprivada capaç d’assentar les bases per a futures col·laboracions similars. Concretament, el projecte ha sumat la implicació i el treball conjunt de cinc entitats locals com Turisme Garrotxa, el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa (PNZVG), Cuina Volcànica, el Consell Comarcal de la Garrotxa i ADRINOC. També han participat diferents explotacions agràries i ramaderes de la comarca, bona part de les quals formen part de Fet al parc.

Guanyadora de la 6a edició de l’SmartCatalonia Challenge

La plataforma VOLTA, accessible des de www.volta.cat, va ser la solució guanyadora del premi extraordinari de la 6a edició del SmartCatalonia Challenge, dedicada a la transformació digital del medi rural. Des d’ARCA es va plantejar els reptes a què havien de donar resposta les empreses participants, entre ells el d’afavorir la venda de productes agroalimentaris locals, artesans i de qualitat dels petits productors catalans