Cartell_concurs_instagram

Turisme Garrotxa ha posat en marxa aquest dimecres 9 d’octubre un concurs de fotografia a la xarxa social Instagram. Des d’avui i fins al diumenge 8 de desembre, es proposa recollir amb l’etiqueta #lagarrotxaesmou qualsevol activitat turística que tingui lloc a la comarca per tal de participar de la convocatòria que impulsa Turisme Garrotxa amb l’objectiu, segons ha explicat el seu president Eduard Llorà “d’incentivar la realització d’activitats, a més de posar en valor i promocionar els atractius del territori a través de les xarxes socials”.

La presentació del concurs -que aquest matí ha anat a càrrec del president de Turisme Garrotxa, Eduard Llorà, la gerent Turina Serra i que ha comptat amb l’assistència de l’alcalde de Santa Pau, Josep Companys- coincideix amb l’inici del programa de tardor GPS Garrotxa, la guia d’activitats Garrotxa, Plans amb Sensacions que, per a aquests propers mesos, ha programat fins a 49 propostes per descobrir la comarca. Visites a productors locals, sortides per conèixer el patrimoni natural i cultural, excursions, gimcanes, passejades amb trenet o burros… són algunes de les activitats de la guia GPS que promou Turisme Garrotxa, juntament amb 11 empreses, Ajuntaments de la comarca i el Parc Natural de la Zona Volcànica de la Garrotxa. Qualsevol d’aquestes experiències pot servir de marc per a les fotografies de #lagarrotxaesmou, així com també les nombroses activitats que s’organitzen aquests propers mesos a la comarca. I és que la tardor és una de les èpoques de l’any en què la Garrotxa rep més visitants. Per aquest motiu, segons Eduard Llorà, “hem de potenciar amb activitats com el GPS i iniciatives com aquest concurs de fotografies perquè la gent vingui a la comarca durant la tardor”. Segons l’estudi d’impacte turístic a la Garrotxa entre els anys 2001 i 2010, les activitats per fer a l’aire lliure són, després del paisatge i la gastronomia, una de les principals demandes dels visitants de la comarca, uns 300.000 cada any.

SONY DSC

El concurs #lagarrotxaesmou es dirigeix als visitants de la comarca, però també a la població local que vulgui convertir-se en ambaixadors virtuals de la Garrotxa. La importància que han adquirit les xarxes socials per la possibilitat de compartir continguts i l’impacte que generen entre els seus usuaris ha portat a Turisme Garrotxa a convocar aquest concurs de fotografia a través d’Instagram. “Des d’avui (9 d’octubre) i fins al 8 de desembre, la gent podrà penjar fotografies amb l’etiqueta #lagarrotxaesmou de qualsevol de les activitats turístiques que es fan a la comarca i els hi posem molt fàcil amb el GPS tardor” ha avançat la gerent de Turisme Garrotxa, Turina Serra. El dia 9 de desembre, un jurat format per representants de la Junta de Turisme Garrotxa, escollirà les 10 millors instantànies, que es penjaran a Facebook. La fotografia que reculli més m’agrada guanyarà el premi del concurs que consisteix en una estada de cap de setmana. El premi inclourà tota mena d’activitats: des d’una sortida amb globus, una nit d’hotel, visites guiades, una excursió amb bicicleta o passejada amb burro i àpats per poder viure amb intensitat la comarca.

Podeu consultar les bases íntegres del concurs #lagarrotxaesmou a la pàgina web de Turisme Garrotxa.