L’Alcalde d’Olot, Sr. Josep Maria Corominas; el director de l’Agència Catalana del Consum, Sr. Alfons Conesa, i el President del Consell Comarcal de la Garrotxa, Sr. Joan Espona, han inaugurat l’exposició “Consum, punt de trobada” a Olot, amb motiu dels 30 anys de l’Oficina de Consum de la Garrotxa. Es tracta d’una mostra itinerant que ha estat instal·lada a més de vint poblacions d’arreu de Catalunya des del 2012 i que, durant el 2015, han visitat més de 2.600 persones.

Amb aquesta exposició interactiva, l’Agència Catalana del Consum dóna a conèixer als visitants quins són els seus drets i deures com a persones consumidores explicant quina és l’estructura del consum a Catalunya, un model que actua en favor de la protecció de les persones i que, amb la introducció del Codi de Consum de Catalunya, ha reforçat els seus objectius.

L’exposició, que té un format original i diferent ja que es pot veure de manera interactiva a l’interior d’uns contenidors, vol potenciar la vessant més crítica, reflexiva, responsable i sostenible en el consum, amb l’objectiu d’educar al consumidor i aconseguir la seva autosuficiència en les relacions de consum.

La mostra romandrà instal·lada a la Plaça del Carme d’Olot fins al 18 de desembre i es pot visitar, de dilluns a diumenge, de 10h a 21h.

L’exposició “Consum, Punt de Trobada”

El concepte expositiu es divideix en cinc apartats:

CODI DE CONSUM

Marc jurídic model

El punt de partida de l’exposició és la presentació del Codi de Consum de Catalunya, un marc jurídic que per primera vegada a Europa recull tota la legislació dispersa en matèria de consum. El visitant, a través d’una activitat interactiva on es simulen situacions de consum reals, pot comprovar com el protegeix la nova legislació.

DRETS I DEURES

Persones i empreses

En aquesta zona es presenta l’espai d’empreses, part fonamental en les relacions de consum, i es convida al visitant a realitzar, a través d’un programa interactiu, un petit test d’autoavaluació per conèixer el grau de coneixement dels seus drets i deures.

SEGURETAT DE PRODUCTES

La seguretat és cosa de tots

En aquest espai es promou la complicitat de les persones consumidores en els temes de seguretat i, a més, es representen les relacions que s’estableixen entre les autoritats de consum dels diferents països a través de les xarxes internacionals i la participació de Catalunya en aquesta estructura.

El visitant pot reflexionar sobre aquests temes a través d’un programa interactiu que mostra una selecció d’objectes i els punts claus dels mateixos on s’ha de parar especial atenció pel què fa a la seguretat. A més a més, es presenta una petita mostra de productes retirats amb l’explicació del risc que comportava per a la seguretat de les persones.

INFORMACIÓ I FORMACIÓ

El consum s’aprèn

En aquest espai es mostren les activitats de l’Agència Catalana del Consum i es fa una visita guiada per dos programes d’informació a les persones consumidores que fan referència a la lectura de les factures dels principals subministraments: aigua, llum i gas i al programa sobre la gestió del pressupost familiar. Precisament, tant formació com informació són dos puntals de la política de consum desenvolupada per l’ACC i així es fa palès en tota l’activitat de l’Escola Catalana del Consum i la comunicació que dur a terme l’agència a través de múltiples canals de comunicación.

CONSUM REFLEXIU

El consum reflexiu ens beneficia a tots

Tanca l’exposició un vídeo de la tasca que fa la xarxa NEPIM, on es recullen algunes de les iniciatives més representatives dutes a terme per gran part de les regions que formen part de la xarxa.

En aquest espai el visitant podrà aprofundir en conceptes tant importants com: consum crític, consum responsable, comerç just, autosuficiència de les persones consumidores, consum sostenible o estalvi energètic, que s’han anat desenvolupant al llarg de tota l’exposició.

Expo_Consum_interior