Joan Antoni Satorre Tomàs va néixer a Figueres l’any 1920. De jove, va estudiar a Barcelona, ciutat en la qual va començar a tenir contacte amb la fotografia. La Guerra Civil va truncar la seva eventual carrera com a farmacèutic, la professió que exercia el seu pare. L’any 1944 es va instal·lar a Olot, on va obrir un estudi i laboratori fotogràfic, Fotografía Moderna La Orquídea, en el mateix establiment de perfumeria, bijuteria i roba interior femenina que regentava la seva dona, Dolors Teixidor, en el carrer dels Clivillers. Cap a l’any 1953, la botiga es va traslladar al carrer de Francesc Serra i Ginesta.

Satorre va exercir com a retratista durant tota la seva vida, com a fotoperiodista en els setmanaris locals ¡Arriba España! i La Garrotxa (1955-1971) i, a finals dels anys seixanta, com a fotògraf industrial i publicitari (va ser un dels primers professionals olotins que va crear catàlegs per a indústries locals). Va ser un dels fundadors de l’Amateur Club Fotográfico y Cinematográfico, una secció de la Sociedad Recreativa Industria y Comercio creada l’any 1958. Va morir a Olot l’any 1985.

El fons de Joan Antoni Satorre va ingressar a l’antic Arxiu d’Imatges d’Olot l’any 2007, gràcies a la donació de les filles del fotògraf, Marta i Beatriu Satorre Teixidor. Es tracta de 14.440 fotografies repartides en 383 reportatges, que corresponen a la faceta de Satorre com a fotoperiodista. Aquesta obra recull alguns dels esdeveniments de més rellevància que van tenir lloc a Olot, entre els anys 1956 i 1969, sobretot les de caràcter popular (festes de barris, celebracions patronals, competicions esportives, etc.).

L’any 2008 l’Arxiu d’Imatges d’Olot va dur a terme la digitalització del fons, va publicar un quadern sobre el fotògraf i va mostrar un mínima part de la seva obra en una exposició al Museu de la Garrotxa en el marc de la Biennal Olot Fotografia d’aquell any. Ara, es pot consultar lliurement el fons a través del Cercador del Servei d’Imatges de l’Arxiu Comarcal de la Garrotxa (imatgesgarrotxa.olot.cat). La descripció de les imatges ha estat a cura, successivament, d’Àgata Losantos i Mireia Montbardó.