Select Page
  • Té uns recorreguts i uns horaris establerts, però el bus només para si abans s’ha fer una reserva.

Clic.cat és un servei de transport públic de la Generalitat de Catalunya que té uns recorreguts i uns horaris establerts però que només es presta si abans s’ha demanat. Per utilitzar-lo cal primer fer una reserva i indicar la parada d’origen i la de destinació de la línia que es vol.

Les reserves es poden fer a través de l’aplicació Nemi (per a Android i per a iOS) com a mínim 15 minuts abans de l’hora de sortida prevista de la primera parada de la línia corresponent. També es poden fer per telèfon de dilluns a divendres feiners (8.00 h – 20.00 h). En cas que es necessiti una plaça per a persona amb mobilitat reduïda, cal indicar-ho expressament en el moment de fer la reserva.

En concret, el servei funciona de dilluns a divendres, amb 30 parades a diferents punts de la Vall d’en Bas, de les Preses, d’Olot i de Riudaura, establint nexes amb altres línies de transport públic.

La particularitat del Clic.cat és que el recorregut del bus es determina en funció de les peticions dels usuaris: passa per les parades que s’hagin demanat amb reserva prèvia (fins a 15 minuts abans que surti el bus de la parada inicial). Hi ha unes parades establertes a cada poble i uns horaris prefixats amb regularitat que es faran des de Sant Esteve d’en Bas i des de la parada de busos d’Olot.

En aquest sentit, la línia té un trajecte previst de 50 minuts que, en funció de les reserves fetes pels viatgers, es podria allargar fins als 80 minuts per recórrer els 45 km que implicaria passar per les 30 parades existents.

El servei només fa el trajecte per uns trams quan algú en té necessitat i en funció de la reserva prèvia de manera que s’optimitzen els recursos.

Les parades estan distribuïdes de la següent manera:

– Sant Esteve d’en Bas: polígon de la Serra, Centre d’Atenció Primària (CAP), carrer Ample, carretera de Santa Coloma i cruïlla de l’Alberg.
– Els Hostalets d’en Bas: trencant del cementiri, Local Social i aparcament.
– Joanetes: Can Trona, Local Social, l’Hostal de Dalt, la Coromina i carretera de Sant Esteve a Can Trona.
– Puigpardines: trencant de Puigpardines i Cooperativa de la Vall d’en Bas.
– Sant Privat d’en Bas: Consultori, Ca la Carmelita, veïnat del Salt del Sallent, nucli antic i veïnat de Pocafarina.
– Verntallat-Les Preses: carrer de Pau Casals.
– El Mallol: veïnat Nou, Veïnat Cirera, les Olletes i entrada al puig del Mallol.
– La Pinya: parc infantil de Can Gaburra i veïnat de l’Avellana.
– Riudaura: carrer d’Olot.
– Olot: estació d’autobusos i Hospital Comarcal.

Cada parada està degudament senyalitzada, ja sigui amb una marquesina o bé amb uns senyals que indicaran que aquell és el punt concret on s’atura el servei.

El primer servei surt d’Olot a les 7.20 h i de Sant Esteve a les 8.10 h. El darrer servei surt a les 19.30 h d’Olot i a les 20.20 h de Sant Esteve.

Pel que fa al preu, el bitllet senzill té un cost d’1,75€. Tot i això, es poden comprar targetes Valor (una targeta moneder de TEISA). Utilitzant aquest targeta el preu del bitllet és d’1,20€. Aquestes targetes són multipersonals, i es poden comprar i carregar al mateix bus.

Hi ha dues opcions per reservar el servei de transport Clic.cat de la Garrotxa: descarregar-se l’aplicació per a dispositius mòbils ‘Nemi’ (per a Android i per a iOS) o trucar al telèfon 972 20 48 68 (entre les 8:00 h i les 20:00 h).

El servei ha nascut amb l’objectiu d’apostar per la mobilitat col·lectiva sostenible i de moment ofereix aquestes parades, però s’anirà adaptant en funció de la demanda. Aquest projecte, operat per la companyia TEISA, compta amb el finançament de la Generalitat de Catalunya.

A més, mitjançant l’app el client rep informació en temps real de la posició del vehicle i l’hora d’arribada a la parada escollida en la seva reserva